torsdag den 19. november 2009

BogForum og mere NaNo

NaNoWriMo lakker mod enden, i det mindste for mig. Nu hvor jeg næsten kan tælle de tilbageværende kapitler på en enkelt hånd er det ved at blive en smule trist, at se dette års skriveeventyr løbe ud i sandet, heldigvis resulterende i min længste roman nogensinde. Da jeg startede var jeg så ambitiøs at håbe på at kunne slutte med 100.000 skrevne ord i november. Det har jeg så måttet sande, at min synopsis simpelthen ikke havde scener til. Da jeg skriver til Politikens Store Krimikonkurrence, som kræver minimum en halv million tegn, er jeg lidt panik over med 70k ord at være på lidt over 400.000 tegn. Jeg forventer at ende med en færdig roman på 80k, hvilket gør den en smule for kort. Forhåbentlig kan det ordnes i løbet af december og januar – der er masser af beskrivelser af både personer og steder, som jeg nærmest har sprunget helt over i mit første udkast.

Håber det går on track for andre, der også sætter november i skrivningens tegn.

I går fik jeg også – ud over mine 4000 ord i romanen – også skrevet en syvsiders julenovelle til Novelleforlagets konkurrence, som jeg egentlig er meget tilfreds med. Det var første gang i år jeg rigtig kom i julestemning, også selvom det er alt for tidligt. Det er den slags december er til for, men da deadline for konkurrencen er i morgen, var der ligesom ikke rigtig noget valg. Enhver novellekonkurrence jeg ser, deltager jeg i. Det betyder så også at december ikke bliver brugt på at skrive flere julehistorier (det er i hvert fald ikke planlagt) men derimod bliver helliget science fiction til denne konkurrence

BogForum er også forbi for dette år og for mit vedkommende var det en dejlig dag med to spændende foredrag fra Science Fiction Cirklens stand, Svend Åge Madsen, Lars Sandbeck og ditto Christiansen, der har skrevet Gudløse Hjerner, PoetrySlam, Jussi Adler-Olsen og masser af billige bøger.

Efter 71.000 ord på nitten dage, tager jeg nu en pause.

Ingen kommentarer: