lørdag den 27. december 2008

Diverse... Og jul

Så er det vist ved at være et stykke tid siden jeg har skrevet sidst. I apologize...

I mellemtiden har jeg fået skrevet mit studieretningsprojekt, hvilket i sandhed fik mine øjne op for hvor smukt Edgar Allan Poe kunne skrive - ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, ellers havde jeg jo ikke skrevet om ham. Og så har det være jul (og glædelig jul, ærgeligt at den ikke blev hvid) og en dejlig en af slagsen. 

Så nu nyder jeg min juleferie med Cormac McCarthys "Vejen" som er en gribende fortælling om en far og hans søn der går ud af en vej i et postapokalyptisk Amerika og funderer over hvornår de mon skal dø og hvor meget mad de har tilbage og om andre af livets store spørgsmål. Stemingen i den bog er simpelt hen så trist at det er helt deprimerende, men det er en god bog, meget følelsesladet selvom der ikke rigtig sker noget. For det meste går de bare ud af vejen. Prøver at komme frem gennem den grå sne og den bidende kulde. 

Forhåbentlig kommer jeg i gang med nogen afleveringer i næste uge, jeg ved at jeg har både AT og dansk aflevering for til en gang i det nye år, begge om det postmoderne samfund, og der er sikkert også andet, men det må jeg se på senere. Og så skulle jeg også gerne få skrevet noget, enten den novelle jeg har været i gang med i en evighed snart, eller også redigere min første roman. Urgh... Men når forlagene ikke vil have den må der være noget i vejen, ikke sandt?

Måske skriver jeg igen før nytår med mine tanker om No Country for Old Men som jeg også byttede mig til for en anden julegave.  Men hvis ikke, så håber jeg at du får at godt nytår med en stjerne- samt fyrværkeriklar nat. 

Ingen kommentarer: