lørdag den 6. februar 2016

Novelle-ideer og en tilståelse

Først ideerne.
Gårsdagens Skrivefidus tager udgangspunkt i en novellekonkurrence, som Odense Bibliotek kører for øjeblikket med en snarlig deadline. Jeg har endnu ikke produceret noget færdigt med den, men temaet - "Bogen" - inspirerede mig alligevel til at skrive ti forskellige åbningssætninger til en novelle. Ingen af dem er længere end den sætning, og jeg har ikke lagt mig fast på nogen endnu. Måske vælger jeg ingen af dem. Men her er de:

Og selv om du ikke deltager i konkurrencen, kan du betragte dem som små skriveøvelser, bidder af inspiration, der måske kan kickstarte en lille skriveproces.

Og så til tilståelsen: Jeg har ikke rigtig skrevet i den seneste uge. I stedet har jeg haft travlt med at redigere mit kandidatspeciale, redigere en af mine egne romaner, samt redigere et fantasy-manuskript af en anden forfatter for forlaget DreamLitt. Men skal vi tælle med, hvor mange af mine egne ord jeg har slettet undervejs i mit eget manuskript, kunne vi nå godt op et respektabelt tal.

Så en foreløbig status, der ikke har rykket sig så meget siden sidst: 37.347 ord

Ingen kommentarer: