tirsdag den 6. oktober 2015

Skriveworkshop i horror

Er du en ung, spirende forfatter med interesse for horrorgenren? Eller kender du en, som er? Så er dette tilbud noget for dig.
I weekenden d. 31. oktober og 1. november underviser jeg i kreativ skrivning til en talentcamp med fokus på horror arrangeret af de gode folk fra http://bookeater.dk/ - Book Eater Convention.
Det bliver to dage fyldt med blodige og rædselsvækkende oplæg om genren, hvor jeg vil præsentere nogle af de bedste gysere gennem historien både fra film og litteratur, fra Lovecraft og Poe til King, fra zombier til vampyrer og umenneskelige monstre. Jeg har allerede fundet på flere uhyggelige skriveøvelser, der skal afprøve det kreative talent, og som vi kommer til at diskutere og dissekere for at finde ud af, hvad der virker, og hvad der ikke gør - hvordan man bedst får læserens nakkehår til at rejse sig.
Jeg læser op fra en gysernovelle til Spoken Word Festival

Det foregår på den lille bogcafe StudieStuen i Odense (halloween-pyntet til lejligheden) fra 10-15 lørdag og søndag. Prisen for to hele dages undervisning, skrivning er kun 50 kroner, og så er det inklusive frokost begge dage. Billigere kan det næsten ikke gøres.

Jeg har selv været på utallige skriveworkshops gennem tiden både som barn, teenager og lidt ældre, og jeg kender værdien af at dedikere sin tid og energi til at skrive på denne måde, og ikke mindst værdien af at møde andre unge med samme interesse og få lejlighed til både at vise frem og diskutere det, som man skriver. Det giver tips og tricks, men lige så vigtigt giver det god energi, inspiration og motivation til at blive ved med at skrive og hele tiden udvikle sig selv.
Kom og vær med!

Ingen kommentarer: