fredag den 19. november 2010

NaNoWriMo og science fiction

National Novel Writing Month foregår som forhåbentlig bekendt i disse novembers triste dage (hvis det af en eller anden grund ikke er bekendt, skrev jeg et indlæg om det sidste år). Denne gang finder min roman sted i en nyligt koloniseret steampunkversion af Europa, hvor hovedpersonerne i stedet for at kæmpe mod det onde, irske imperium, ender med at kæmpe mod en horde af dampdrevne og bidske robotter, som pludselig indtager byen.
Mange flere kampscener end jeg er vant til at skrive, hvilket egentlig er dejligt. Hektisk. Jeg har netop styrtet et gigantisk luftskib fyldt med mennesker og robotter til jorden under beskydning for magtsyge soldater. Meget spændende, alt sammen.
Som altid er det en fornøjelse at deltage i dette kreative eventyr sammen med mere end hundredetusinde håbefulde forfattere verden over. Gavnligt for motivationen og fællesskabsfølelsen også, når alt forfatteriet ikke bare bliver foretaget i et ensomt loftskammer, men i et loftskammer med adgang til det globale internet.

Science Fiction Cirklen har også netop udgivet deres årlige antologi med nye, danske science fiction noveller, Ingenmandsland, og i denne samling er min egen novelle Vandkøler også at finde. Bogen kan findes her: http://www.sciencefiction.dk/udgivelser/boger/ingenmandsland.html og jeg vil selvfølgelig opfordre alle til at anskaffe sig et eksemplar for at få en god og meget varieret læseoplevelse. Derudover også for at støtte foreningen, som gør et meget stort stykke arbejde for at udgive både ny og gammel og klassisk science fiction på dansk.

Det var vist alt for denne gang. Jeg vender tilbage til min roman. Den skriver jo ikke sig selv.

Ingen kommentarer: